TOIMITUSEHDOT
alkaen 12.12.2022 – voimassa toistaiseksi
1. TOIMITUSAJAT
Vahvistetaan tilauksille.
2. MAKSUEHTO
Kuluttaja-asiakkaat – ennakkomaksu
Yritys- ja yhteisöasiakkaat – 14 päivää netto
Laskutuslisät:
Verkkolaskutus 0€
Sähköpostiin pdf-muotoisena 2,00 € + alv 24%
Paperilasku 5,00 € + alv 24%
Ennakkolasku 5,00 +alv 24%
Maksumuistutus:
8 € + viivästyskorko
Asiakas on velvoitettu maksamaan huomautuskulut, mikäli laskua ei suoriteta eräpäivään mennessä. Mikäli peritään pelkät huomautuskulut, lisätään laskulle laskutuslisä 8,00 € +alv 24%.
3. PIENTOIMITUSLISÄ
Alle 80 € + alv 24 % (= 99,20 €) toimituksille: kustannus voimassaolevan hinnaston mukaisesti.
– ei koske näyte-erätoimituksia
– tilauksen arvo lasketaan tuotetilausriveistä
4. TOIMITUSTAVAT
Asiakkaan ilmoittamalla tavalla. Ilman erillistä ilmoitusta toimitustapana on Postnordin palveluista sopivin. Yrityksille valitaan lähtökohtaisesti perille kuljetettava palvelu, luovutus ilman kuittausta. Yksityishenkilöille yleensä noutopaketti. Mikäli eri kuljetusliikkeiden omat rajoitukset lähetysten suhteen estävät käyttämästä valittua toimitustapaa, otamme yhteyttä. Rahti aina asiakkaan vastuulla.
5. RAHTIEHTO
FCA Koskenpää – Incoterms 2010 (= rahti asiakkaan vastuulla)
6. MUUT EHDOT
6.1 Kuluttaja-asiakkaat:
1) Käyttämättömillä tuotteilla on 7 vrk palautusoikeus, lukuun ottamatta määrämittaan leikattuja tai teetettyjä kappaleita. Toimituskulut veloitetaan asiakkaalta. Huomaathan, että kaikki rullasta leikatut kappaleet ovat määrämittaan leikattuja kappaleita.
2) Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi.
Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).
6.2 Pikatoimitukset:
räätälöidyt kappaleleikkaukset
– arvo alle 500€: veloitus 60 € (+alv)
– arvo yli 500€: veloitus +12% tilauksen arvosta (+alv)
Toimitus leikkauksen vaatimasta ajasta riippuen, joko saman työpäivän aikana tai viimeistään seuraavaan keskipäivään mennessä. Pikatoimitus on mahdollinen vain Huopiksen omille leikkaustuotteille.
TERMS OF DELIVERY
from 1.6.2019 – valid until further notice
1. DELIVERY TIME
Confirmed for orders.
2. TERMS OF PAYMENT
Private consumers – payment before delivery
Export sales – payment before delivery
Intra Community sales – payment before delivery
Domestic sales for business clients – 14 days net
Invoicing charges:
Finvoicing 0€
Email (pdf-attachment) 2,00 € + VAT 24%
Paper invoice 5,00 € + VAT 24%
Prepayment 5,00 +VAT 24%
Debit note:
8 € + interest rate
Client is obligated to pay debit note charges if payment is overdue. The overdue charge can be added to the next invoice. If overdue costs are invoiced separately, invoicing charge of 8 € +VAT will be added to the invoice.
3. SMALL DELIVERY CHARGE
Will be added to orders valuing less than 80 € + VAT 24 % (= 99,20 €). (Price according to valid rates)
– sample service orders excluded
– value of the order is the total value of the product items
4. DELIVERY METHOD
According to the client’s order. Without separate information, the means of transportation is chosen by the seller. In Finland and Nordics Postnord (parcels and freight) is generally used. Standard methods are
1) the delivery to address for B2B clients and
2) for consumers pick-up parcels from the service point.
If the buyer’s terms restrict the normal options for transportation, the seller will contact the buyer. Freight is always the buyer’s responsibility and risk.
5. DELIVERY TERM
FCA Koskenpää – Incoterms 2010
6. OTHER TERMS
Consumer clients:
1) Unused items have 7 day return option, except taylor-cut items. Please note that all items cut from the roll are taylor-cut items. Delivery on client’s cost.
2) If a dispute concerning a sales contract cannot be resolved through negotiation between the parties, the consumer can submit the matter to the Consumer Disputes Board (www.kuluttajariita.fi/en) for resolution.
Before taking the matter to the Consumer Disputes Board, the consumer should contact the Local Register Offices’ Consumer Advisory Service (https://www.kkv.fi/en/consumer-advice/).